Tepsis raffaello

0
21

A kókusz

a csontozat számára olyan nélkülözhetetlen ásványi anyagokat tartalmaz, mint a magnézium és a kalcium. De emellett cink- és vastartalma is kimagasló. Csontozatunk egészségének megőrzéséhez mindenképp ajánlott minél sűrűbben fogyasztanunk kókuszt, de nem csak a felnőtteknek, hanem már gyerekkorban érdemes beillesztenünk az étrendünkbe, hiszen ezek az ásványi anyagok a csontozat fejlődéséhez is elengedhetetlenek. A trópusi emberek számára a kókusz nemcsak kitűnő tápanyagforrás, de a növény részeinek újrahasznosíthatósága miatt remek nyersanyagforrás is. Számos felhasználhatósága miatt az indonézeknek van is egy mondása, miszerint a kókuszt annyi módon lehet felhasználni, ahány nap van egy évben.

Hozzávalók: a tésztához: 6 tojás fehérje 25 dkg porcukor 10 dkg liszt 15 dkg kókuszreszelék a krémhez: 6 tojás sárgája 8 dl tej 20 dkg cukor 2 csomag vanília ízű főzős pudingpor 25 dkg vaj a tetejére: 5 dkg kókuszreszelék (a tepsi kb. egy A/4-es papír méretének (30 x 20 cm) felel meg)

Elkészítése: A tojásfehérjét kemény habbá verjük, apránként a cukrot is hozzáadjuk. A lisztet a kókuszreszelékkel összekeverjük, óvatos mozdulatokkal a habba forgatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk. Előmelegített sütőben 160-170 fokon kb. 20 percig sütjük. (180 fok, 10 perc). Ne süsük túl, ha a beleszúrt késhegyre vagy hurkapálcára már nem tapad, kész.

A tojássárgákat a pudingporral, 1dl tejjel és a fele cukorral simára keverjük, majd a többi tejhez öntjük, kevergetve pár perc alatt sűrűre főzzük. Ügyeljünk, hogy nehogy leégjen! A margarint a maradék cukorral habosra keverjük. A teljesen kihűlt pudingot beledolgozzuk, majd a már ugyancsak hideg tésztára kenjük. A tetejét kókuszreszelékkel meghintjük.

Hűtőben/hideg helyen kicsit dermedni hagyjuk, majd kisebb kockákra vágva kínáljuk.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here