A fehér hús
A hús értékes táplálékunk. Főbb étkezéseinken, ünnepeinkkor már ősidők óta nélkülözhetetlenek az ebből készült ételek. A rendkívül változatos, sokféleképpen elkészíthető húsételek, húskészítmények nemcsak gasztronómiai élményt nyújtanak ízük, illatuk miatt, de egyben esztétikai élvezeti források is.A húsétel a legtöbb kultúrában a családi és társadalmi ünnepek, vendégváró asztalok fő fogása. Ez a kiemelkedő hely mind a gasztronómiai élmény, mind tápanyagainak gazdagsága miatt megilleti, mivel a hús igen fontos fehérje-, zsír-, vitamin- és ásványianyag-forrás.
A szakirodalom alapján általánosságban a fehér húsok magas fehérjetartalmúak, sok foszfor és niacint azaz B3 vitamint tartalmaznak. A zsírtartama az állatok fajától, esetenként még a fajtájától is függ. A liba és kacsahús a bőr alatti részeken jelentős mennyiségű zsírt tartalmaz.
Vannak időszakok, amikor fokozott fehérjebevitelre van szükség. A fiatal, fejlődő szervezet fehérjeigénye nagyobb, mint a felnőtteké. A mennyiségen túl a teljesértékűségről is gondoskodni kell. A testi, szellemi, lelki teljesítőképesség, az immunrendszer fejlődése és zavartalan működése megfelelő fehérje-, vas- és cinkbevitel nélkül nem biztosítható. Mivel ezen anyagok megfelelő minőségben és mennyiségben csak a húsban találhatók, ezért ebben az időszakban fogyasztását növelni kell. A várandóság alatt fokozottan szüksége van a szervezetnek a húsra, hiszen a magzat fejlődéséhez megfelelő fehérje- és vasbevitel kell. Ez érvényes a szoptatás alatti időszakra is. Az idősebb korúaknál csökken a fehérjék hasznosulása, ezért náluk is teljes értékű, nagyobb fehérjetartalmú hús fogyasztásának növelése szükséges. A fejlődő országokban a “fehérjeéhezés” valódi oka nem a fehérjefogyasztás elégtelensége, hanem a kevés zsír- és szénhidrátfogyasztás, aminek következtében a fehérje nagy része energiatermelésre fordítódik, a fehérjeszintézisre pedig nem jut elegendő mennyiség.
Hozzávalók:
egész csirkecomb
bors
pirospaprika
olaj
paradicsom
paprika
hagyma

Elkészítés:
Olajjal összekeverjük a fűszereket és bekenjük vele a megtisztított, átmosott cirkecombokat. Tepsibe rakjuk. A zöldségeket megmossuk, összedaraboljuk és a csirkecombok közé rakosgatjuk. Érdemes egy kanál zsiradékot hozzátenni mert az érett paradicsom természetes cukortartalma miatt odakozmálódhat a tepsink. Vizet semmiképpen ne tegyünk alá, hisz a zölségek engednek majd annyi levet hogy megpárolódjon benne a hús. Különben is az a cél hogy átjárja a söldséget íze a csirkecombot. 
Letakarjuk alufóliával és 180 fokon körülbelül másfél-két óra alatt puhára sütjük.
Amikor megsült a hús, az alufóliát levesszük és a sütőbe visszatéve a bőrét szép pirosra sütjük.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here