Mi a jóga?

0
47

Nemes-Csontos Rita,    Dinamikus Gerincjóga, Gerincjóga

39 éves két gyermekes édesanya vagyok elsősorban, aztán sokféle jógaoktató, de néha ez a sorrend felbomlik.

Végzettségemet tekintve gazdasági agrármérnök, de voltam már szálloda menedzser az Antarktiszon, lodge menedzser egy esőerdőben, resort menedzser egy fiji szigeten és safari tábor menedzser az Okavango Deltában.

 

Jógával 2005-ben találkoztam először, de komolyabban foglalkozni vele csak gyermekeim születése után kezdtem. Én is, mint sokan mások, elsősorban fizikai erőnlétet, rugalmas izomzatot szerettem volna, de elég hamar kiderült, hogy a jóga ennél sokkal többet jelent. Lassú változás indult meg a személyiségemben is, a körülöttem élők nagy örömére, ugyanis kiegyensúlyozottabb, türelmesebb, vidámabb emberré kezdtem válni.

Ma már mindennap várakozásokkal telve ébredek, élvezem, hogy nem fáj itt-ott-amott, hogy szeretem a hétköznapokat, hogy mindegy hogy süt a nap vagy esik én akkor is jól érzem magam a bőrömben.

Nekem ezt jelenti a jóga, és ez számodra is elérhető. Azt szeretném, ha úgy mennél ki a teremből az óra után, hogy ne csak tudd, de érezd is, hogy most tettél egy lépést afelé, hogy egy sokkal boldogabb, kiegyensúlyozottabb emberré válj. Egy olyan valakivé, aki, az akadályokban nem a nehézséget látja, hanem egy lehetőséget a tovább lépésre, fejlődésre. És mindezt úgy éred el, hogy közben javul a testtartásod, javulnak vagy akár meg is szűnnek a fizikai problémáid (ha vannak), sokkal kitartóbb, magabiztosabb leszel.

Ha te is ezt szeretnéd, akkor szeretettel várlak az óráimon!

Mi a jóga?

„Sok nyugati ember fejében a jóga egyet jelent a test furcsa csavargatásával, pedig a jóga lényege az ember öntudatának és a világgal való kapcsolatának megváltoztatása”

(Szvámi Ráma: Jóga és Pszichoterápia).

A jóga több ezer éves hagyományokon alapuló tapasztalati tudomány.  Testi, lelki és meditációs gyakorlatok összessége.A sokrétű jóga gyakorlatok egyaránt fiatalítják, erősítik a testet, segítenek megelőzni a testi és lelki betegségeket, fejlesztik az önbizalmat és kiegyensúlyozottá teszik a gyakorlót.

 

A hatha jóga, a jóga empirikus úton való megismerése, fizikai gyakorlatokkal. A testhelyzetünk minden esetben tükrözi az aktuális mentális, és lelki állapotunkat. Oda-vissza vezető kapcsolat van test és lélek között.

Jóga célja:

  • a fizikai állapot helyreállítása
  • harmónia megteremtése
  • tudatosság magas szintre emelése
  • spirituális úton való fejlődés elindítása

„A jóga a test egyesülése az elmével és az elme egyesülése a lélekkel.”

A hatha jóga a lélek megpillantása felé vezeti a gyakorlót. „A ha szó napot jelent – a tested napját, mely a lelked -, a tha pedig holdat, amely nem más mint a tudatod” (B.K.S Iyengar: A jóga fája). A nap sosem veszít erejéből, fényéből, míg a hold elfogy, majd megtelik. Ahogy a holdat a nap, úgy táplálja tudatot a lélek. A hatha jóga tudat és lélek egyesülése.

Jóga órák menete

Mit csinálunk egy jógaórán?

  • Minden óra egy pár perces (akár 5-10 perces is lehet) ráhangolódással, lecsendesedéssel kezdődik, amikor is megpróbáljuk elengedni az aznapi problémákat, feszültségeket. Próbálunk egy picit kiszakadni az aznapi pörgésből, próbálunk megnyugodni, és a külvilágban zajló események helyett önmagunkra fordítjuk a figyelmünket.
  • Mindezek után testünkre koncentrálunk és az ászanákat, testtartásokat gyakoroljuk légzésünkkel összehangolva.
  • Feszültségoldó, erősítő, nyújtó és egyensúly gyakorlatokat végzünk, melyek nagyfokú állóképességet, fizikai erőt, vitalitást, frissességet adnak a testnek, nyugtatják az elmét, oldják a stresszt.
  • A gyakorlatok végrehajtásánál mindvégig figyelünk a mély, lassú légzés megtartására és egyes órákon pranajamat, légzőgyakorlatokat is végzünk.
  • Az óra befejezéseként relaxációs gyakorlattal lazítjuk el a testet és az elmét, pihentetjük az idegrendszert és alkalmassá tesszük az aznapi gyakorlás során szerzett tapasztalatok befogadására.

 

Telefonszám: +36 70 426 7474

Email: jogakor@jogakor.hu

Weboldal: jogakor.hu

Facebook: Nemes-Csontos Rita, jógaoktató

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here