Baconos túrós csusza

0
41

Az ember néha csak kapkodja a fejét a felbukkanó, divatos szuperélelmiszerek hallatán, miközben sokszor észre sem vesszük, ami adja magát, hiszen régóta az étkezési kultúránk része. Ilyen a túró is, amelynek sovány változatában több a kalcium, mint a félzsíros és zsíros fajtákban. Tíz dekagramm félzsíros túró pedig majdnem kétszer annyi fehérjét tartalmaz, mint egy pohár (2,5 deciliter) tej. Ráadásul tejcukortartalma 20-40 százalékkal kevesebb, mint a tejé, ezért az esetek többségében a túrót laktózérzékenyek is fogyaszthatják, bár a panaszmentesen fogyasztható laktóz mennyisége egyéni tolerancia kérdése. Tejcukortartalma egyébként még a joghurténál és a kefirénél is alacsonyabb. A tehéntúró fogyasztása alacsonyabb energia- és zsírtartalmának köszönhetően előnyösebb, mint a zsíros juhtúróé. Bónusz tulajdonság, hogy nagyon sokoldalúan felhasználható: édes, sós vagy éppen savanykás ízű ételekben egyaránt megállja a helyét.

Hozzávalók: 25 dkg túró 400 g kockázott bacon Egy zacskó csusza tészta Pár csepp olaj (olíva vagy napraforgó)

Elkészítés: Egy serpenyőbe borítsuk bele a bacont, és süsük meg ízlés szerint. A tésztát forrásban lévő sós, olajos vízben főzzük meg. Amikor leszűrtük a tésztát a bacont borítsuk rá, a túrót villával morzsoljuk a tetejére és óvatosan forgassuk át. Tejföllel kínáljuk.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here